Meşhur İnsanların Az Bilinen Sözleri

 Ana Sayfa >  Okumalık  >  Kısa Bilgi Kataloğu  >  Meşhur İnsanların Az Bilinen Sözleri


Bu sayfa deneme yayını aşamasındadır. Sayfanın içeriği yeterince zenginleştiğinde içerik konuları alt sayfalara bölünerek bunlardan bir kategori oluşturulması planlanmaktadır.


Ben sadece görevimi yaptım. Görevimizi yaptığımız için övünemeyiz.
Mustafa Bülent ECEVİT.

Bu memleket geri zekâlılarla, delilerle, ruh hastalarıyla doludur.
Hüseyin Nihal ATSIZ


Timur'un ordusu sefere çıktığında, sanki vahşi hayvanlar yeryüzüne salınmış, ve saldırıya geçtiğinde, yer yerinden oynamış gibi olurdu.
Arap Tarihçi İbn Arabşah

'Ben diktatör değilim. Benim kuvvetim olduğunu söylüyorlar, evet, bu doğrudur. Benim arzu edip de yapamayacağım bir şey yoktur. Çünkü ben zorâki ve insafsızca hareket etmesini bilmem. Bence diktatörlük, diğerlerini râm edendir (itaat ettirendir). Ben kalpleri kırarak değil, kazanarak hükmetmek isterim.
M.K. ATATÜRK


Dilbilimci Nurullah Ataç telefon sözcüğüne Türkçe karşılık olarak uzak konuşur sözcüğünü türetmiştir.


Bir Şaman öğretisi

Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz...
Nehirler kendi suyunu içemez.
Ağaçlar kendi meyvelerini yiyemez.
Güneş kendisi için ısıtmaz.
Ay kendisi için parlamaz.
Çiçekler kendileri için kokmaz.
Toprak kendisi için doğurmaz.
Rüzgar kendisi için esmez.
Bulutlar kendi yağmurlarından ıslanmaz.
Doğanın anayasasında ilk madde şudur:
Her şey birbiri için yaşar!
Birbiri için yaşamak, doğanın kanunudur...
Eski çağlarda yürürlükte olan bir anlayıştı bu.
Bütünlüğü anlatırdı, özü iki cümleydi:
"Ben, biz olduğumuz zaman ben olurum."
"Ben, ben olduğum için sen, sensin."


Çocukken fakirdim. İki kuruş elime geçince bunun bir kuruşunu kitaba verirdim. Eğer böyle olmasaydı bu yaptıklarımın hiç birini yapamazdım.
Mustafa Kemal Atatürk